PESTA BUKU @ BOOK FAIR...

Petang kemarin,aku dan kakak aku dengan membawa angkatan dirumahku (ADAM NAJIHAH)
 pergi la ke Pesta buku..kami pergi dalam pukul 3.00 ptg..bukan apa..Adam over excited..ntah dia ingat apa la pesta buku tu..xsempat org balik sembahyang jumaat dia dh ajak pergi.. yang ibu dia ni xlarat ckp dah "tunggu aja balik sekolah,aja nk p jugak"..last2 sekali tunggu punya tunggu..haaa..dapatla dia pi..sampai kt sana..tengok tak banyak pon booth2 yang buka..

yang ada pon booth2 Kedai buku Habibi,GROLIER (xnak masuk dh,menyampah!!),ANA MUSLIM,MOY,UJANG,GEMPAKZ,KARIKATUR,KASIM BOOK STORE.. yang tu je lah.. yang lain2 lagi aku pon xingat dh apa..aku dengan AJA(jiranku) meronda cari novel.. xdak yang best pon..rasanya kt Tesco hari tu best lagi..menyesal xbeli 2..huhu.. xpa lah.. 

Rasanya aku yang shopping beg paling besaq dalam tu.. kakak aku beli buku2 latihan je kat Adam..untuk buat exam dirumah.. yang aku ni beli Majalah ujang dapat paperbag,buku Catatan ANAMUSLIM untuk si kecik Najihah.. Beli kad Reader..yang tu je lah.. rasarasanya tu habis lah jugak dekat RM20..

lepas 2 jam dok memusingmusing dalam tu.. sampai aku pon dh sakit tumit berjalan..barulah nak keluar dari Dewan 2020 yang indah itu..haha.. tetiba si Adam ni nak masuk pulak ke dalam Tempat Pameran Sains..si kecik kena RM3.. si dewasa kena Rm 5.. kak aku je la yang masuk,aku dengan aja xhingin ponnak masuk.. huhu.. depa masuk Pameran Sains.. aku dengan Aja keluar rOnda2 membeli makanan n ayaq nyioq.. 
dalam 5.30 kami pon pulanggg ke halaman dengan cuaca yang agak gelap gulita jugakk..



itu sajalah yang aku nk ceghitakan waktu aku ke sana.. chooww shin chi.. =)

No comments: