Santana Home Made choc :)

Hye..Assalamualaikum :)
Sudah dua hari aku tak mengepost sesuatu dlm Blog aku..
Huhu.. Tak dak idea nak post.. tak dak benda yang menyeronnokkan terjadi..
Jadi aku pon decide nak Post tentang new bisnes aku la..
Ya.. SANTANA HOME MADE CHOC..
itu kalau aku yang bagi nama.. hee :) biasa la "SANTANA" tu mmg aku punya Trademark..
Kalau bagi kakak aku pulak AR-RIZ HOME MADE CHOC..nama dia dgn abg jan aku kot.. hua3..
HUHU.. bisnes ni baru saja dijalankan..tercetus idea tu lama dah.. 
memandangkan tak tahu buat lagi jadi simpan sajalah Hasrat tu..
Kakak aku daftar nama untuk Kursus tapi belum dipanggil.. tiba2..!!
Suatu hari dia terbuka blog sapa entah dan tahu cara nak buat..
Jadiii.. dia pon mengorder la barang2 dari KL dan ada jugak yg dibeli d Yonhin seperti
ALMOND & HAZELNUT..lepas tu 2 3 hari sampai la barang yg diorder tuu..
"STARTER KIT" tu mahai la jugak.. tapi xpa lah.. modal dia.. aku modal atas angin jer..hehe..

Lepas tu kami pon start la membuat dan cubaan kali pertama Berjaya !
Bagi member member rasa dan jugak sanak saudara.. cewahhh !!
AND AND AND.. tempahan pun semakin datang..!!
Dimulai dengan kak Sharmila (First customer) dan Awin (second customer)..
Ni kiranya customer aku la.. kak aku pulak customer dr HTF..
Jumaat ni dia dapat tempahan untuk Majlis Persaraan Bos dia pulak..Aku jugak la yg agak bz membuat..
Huhu..tapi takpalah .. income Masyuk jugak..hehe..

Harga bagi chocolate yang aku jual : 

Coklat Kosong (xda apa2 dalamnya) - 60 sen
Coklat Kosong ( ada badam @ hazelnut ) - 70 sen
Tempahan melebihi 100 biji = 50 sen setiap satu..

Antara coklat coklat yang dibuat :

wusha kat link tu yer : slow la nk upload gambar :(


Tenkiu for spending time reading my blog.. dadaaa :))
Untuk Tempahan : 0125541312 (Arnie)
0134003513 (Ain)..
Nanti akan ada jugak blog untuk choco ini sahaja.. :)


No comments: